فوم بتن- بتن کفی

فوم بتن-بتن کفی

فوم بتن، یا بتن کفی، بتنی جدید برای پوششهای ساختمان است از جمله کفسازی و شیب بندی که علاوه بر سبکی، مقاومت و کیفیت روشهای سابق را نیز به همرا دارد.تولید فوم بتن توسط دستگاهای سیار (دستگاه فوم بتن) امکان پذیر میباشد به همین دلیل آنرا توسط نیسان به سر پروژه یا ساختمان میبرند و آنجا راه اندازی و تولید مینمایند که این مزیت باعث میشود که از آن در روستاهای دورافتاده نیز استفاده کرد.

برای تولید این بتن از سیمان، آب و فوم استفاده میشود که در داخل میکسری با پره های مخصوص ریخته شده و سپس از میکسر به طبقات بالا یا مکان مورد نظر پمپ میکنند. فوم بتن خارج شده مانند کف است به همین دلیل به بتن کفی معروف میباشد.

وزن این بتن پس از خشک شدن 300 الی 1600 کیلو گرم در متر مکعب میباشد

* توجه شود که از دستگاه فوم بتن نباید برای تولید بلوک فومی یا clc استفاده کرد چون بلوکهای تولیدی دارای کیفیت و استحام پایینی است.

 

ويژگيهاي عمده فوم بتون:

1- عامل اقتصادي

2- سهولت در حمل و نقل 

3- عايق بودن در مقابل گرما و صدا : 

فوم بتن در مقابل آتش مقاومت فوق العاده ای دارد برای مثال بلوک یا قطعه ساخته شده از فوم بتن با وزن فضايي 700 الي 800 كيلوگرم در یک متر مكعب كه حداقل 8 سانتي متر ضخامت داشته باشد به راحتي تا 1270 درجه سانتيگراد دما را تحمل مي كند و اصولا در وزن هاي پايين غير قابل احتراق است. ضريب انتقال حرارتي فوم بتن 65/0 تا 51/0 در حالی که بتن معمولي 3/1 تا 7/1 مي باشد.

4- مقاوم در برابر حريق و يخبندان : 

فوم بتن در مقابل سرما،یخ زدگی و رطوبت نیز خصوصیت ممتازی دارد و این بدین دلیل میباشد که فوم بتن در لایه های سطحی دارای تخلخل فراوان میباشد که همین خاصیت باعث شده که شکافهای ریز و درزهای کمتری در سطح ایجاد شود و اگر ضخامت خوبی داشته باشد میتواند در مقابل باران و آب مقاومت داشته باشد.مقاومت تا 1270 درجه سانتيگراد اصولاً در وزنهاي پايين غير قابل احتراق است .

5- قابلیت برش دادن

6- عایقی ایده آل برای تاسیسات:

در اکثر ساختمانها تاسیسات آنها نیاز به ماهیچه کشی و کروم بندی لوله ها دارند ولی در ساختمانهایی که از فوم بتن استفاده میشود دیگر نیازی نیست و آنها را ایزوله مینماید.

 

كاربرد فوم بتن:

- شيب بندي پشت بام :

با صرفه بودن استفاده از فوم بتن بدلیل اینکه در محل کار نصب و اقدام به تولید بتن میکند یکی از ویژگیهای بارز آن میباشد و هم ایزولاسیون خوبی بهمراه دارد.

 

- كف سازي طبقات :

می توان از فوم بتن برای کفسازی طبقات و بالکن ساختمان استفاده نمود که سطح یکدستی بوجود می آورد و بلافاصله پس از خشک شدن میتوان کارهای تاسیساتی را شروع نمود.

جهت مشاهده انواع دستگاه فوم بتن کلیک نمایید

شنبه ۲۷-۰۵-۱۳۹۷
برچسب ها: , , ,